Wednesday, June 18, 2008

'Murdi' dan Populariti

Kebelakangan ini, teman sekelas, Murdi* sering di sebut-sebut oleh teman-teman, baik laki dan perempuan. Sememangnya sejak awal semester, sudah saya kenalpasti akan populariti yang bakal Murdi peroleh kelak.. Dari raut wajahnya yang redup, budi bahasa yang baik, penjagaan solat yang sempurna, serta sifat tanggungjawab yang tinggi, Murdi memang sewajarnya jadi glamor dan diminati.. Apalagi sekarang saat beliau menerima Anugerah Dekan dalam keputusan peperiksaan yang lepas.. Ramai yang terkejut... dan ramai juga yang mengakui, "Murdi 'deserve' it! " Kata seorang sahabat yang menginap di seksyen 8.

Namun kalau dilihat populariti yang dikecap Murdi, pasti tidak la setanding pelakon, penyanyi, pemimpin dan orang-orang kaya di Malaysia dan dunia.. Mereka lebih dikenali.. Namun apakah yang ada pada glamor dan populariti, bakal jatuh juga kelak, silap-silap, glamor yang keterlaluan akan dicemuh masyarakat.. Apalagi glamor kerana punya harta jutaan ringgit.. Apakah nilai punya rumah besar andai tiada pengisian solat dan ibadah di dalamnya? Apakah erti guna kereta mewah jika, perjalanan atau destinasinya sering ke tempat yang mungkar?



*Murdi atau nama sebenar Hasmudi Aziz, adalah pelajar cs224 di UiTM. Lahir dan membesar di Melaka, Murdi banyak menghabiskan masa bersama keluarga terutama ayahnya yang merupakan seorang aktivis politik yang aktif.. Berbekal tangan dan kaki 'kidal', Murdi sangat aktif bersukan terutamanya dalam sukan futsal dan badminton.. Anak teruna Pak Aziz ini masih 'single' dan sedang meniti usia 23tahun dengan satu harapan, 'insan solehah bisa ditemui..'

5 comments:

  1. promote encik murdi nmpk..
    haha~
    mlgnye die lebih gemar mendiamkn diri..
    semakin diam,semakin popualar..

    ReplyDelete
  2. Huhu..hebat en murdi skrang. cayok en murdi!

    ReplyDelete
  3. Who is this singer? Forgive me, I only read Spanish and English.

    ReplyDelete
  4. Huh.. ada mat salih masuk bolg aku... keh3

    Yes JScott Barnard.. can i help u? do email me if u need to ask anything.. baysirna@gmail.com

    Azalinor

    ReplyDelete