Tuesday, August 17, 2010

Laptop Cooling Pad


Dalam segmen ICT di Radio 24 bernama bersama En. Azli Paat pagi tadi:

Soalan :
Apakah jenis cooling pad yang paling baik untuk laptop ?

Jawapan En. Azli:
Saya rasa 'cooling pad' tidak perlu. Ia hanyalah satu dari 'accessories' yang banyak untuk laptop. Saya tak bersetuju dengan alasan 'cooling pad' itu menyejukkan laptop dan sebagainya. Teknologi yang dibina untuk laptop ini pasti telah memikirkan tahap kepanasan yang mampu dihadapinya. Takkan ia semacam beli satu kereta, kemudian kita kena beli satu penyejuk enjin untuk kereta. Saya tak pernah pakai 'cooling pad'. Laptop dan peralatan elektronik asasnya adalah untuk kegunaan dalam kondisi yang nyaman.. (Jawapan saya edit atas ingatan yang agak lemah)


* Kilang saya buat heatsink, cooler untuk barangan elektrik macam komputer, TV, amplifier, radio dan macam-macam lagi.. Pasni shutdown kot kilang ini kalau semua beralih kepada 'cooling pad'.

1 comment:

  1. thanks for the info.
    baru ingat nak beli cooling pad, tak jadi beli lah jawabnya =)

    ReplyDelete