Sunday, August 9, 2009

Lelaki Lembut Sukar Menjadi Normal?

Soalan: Apakah lelaki lembut sukar menjadi normal kembali?

Saya merupakan bekas pelajar sekolah agama di Kajang, Selangor. Sekolah agama saya adalah jenis sekolah campur, punya pelajar wanita dan lelaki.. Ada ramai lelaki yang sejak saya tingkatan 1 telah terserlah keayuan mereka.. Dari raut wajah, barangan peribadi + 'toiletris' mereka kita boleh cam yang mereka seakan-akan lelaki lembut. Andai kita sudah mendengar suara dan gaya mereka.. Kita bertambah pasti, dan apabila mereka tanpa segan silu memakai pakaian seakan wanita dan mengayakan aksi2 wanita, kita jadi semakin yakin.. Dan bila mereka melafazkan kata 'suka' atau cinta pada seseorang yang juga lelaki kita 'seram' tapi jawapan kita x mungkin lain..iaitu satu.. DIA MEMANG ******

Ada beberapa teman yang dulu saya dan teman menganggap mereka adalah kelompok 'feminin' namun sekarang dah berubah, berumahtangga dan bahagia bersama keluarga.

TANPA KAJIAN YANG TERPERINCI dan berdasarkan contoh dari teman2 bekas sekolah, saya menafsir golongan ini kepada 3 jenis:

1. Yang lembut + raut wajah, barangan peribadi ke arah wanita...
2. Yang suaranya, gayanya dan pakaiannya ke arah pakaian wanita..
3. Yang nafsunya ke arah lelaki dan bukan ke wanita..

JAWAPAN pendek saya:

Dari sudut sejarah, jenis 1 dan 2 boleh sangat nak kembali atau menjadi normal.
Jenis 3 itu perlu pengisian yang mendalam.. Perlu WUJUDKAN rasa takut pada ALLAH SWT.
Kerana dengan melihat dari sudut sejarah juga saya rasa mereka sedar akan azab yang Allah timpakan pada golongan + kaum nabi yang terdahulu..

Foto Hiasan: http://fazilyahaya.files.wordpress.com/2009/03/
Mungkin Bersambung...

No comments:

Post a Comment