Wednesday, July 22, 2009

Hendaklah Kita Berdoa

Pejuang pejuang islam telah di anggap pengganas (taliban) ..marilah kita berdoa supaya islam yang berjihad ke jalan Allah beroleh kemenangan dalam peperangan di bumi afghan.... kita lihat kemusnahan yg dibawa oleh barat.... islam telah dilabel sebagai pengganas.... Sama samalah kita berdoa. Sunnah Nabi Muhammad SAW bersabda yang bermaksud:

   "Doa itu bermanfaat terhadap kejadian yang sudah berlaku atau kejadian yang belum berlaku. Oleh itu, wahai hamba Allah, hendaklah kamu berdoa." (Diriwayatkan oleh Ahmad, Ibn Majah dan lain-lain)

"Firman Allah SWT:Surah Al Imran, ayat 195."
Maka Tuhan mereka perkenankan doa mereka (dengan firmannya) : "Sesungguhnya Aku tidak akan sia-siakan amal orang-orang yang beramal dari kalangan kamu, sama ada lelaki atau perempuan, (kerana) setengah kamu (adalah keturunan) dari setengahnya yang lain; maka orang-orang yang berhijrah (kerana menyelamatkan agamanya), dan yang diusir keluar dari tempat tinggalnya, dan juga yang disakiti (dengan berbagai-bagai ganguan) kerana menjalankan agamaKu, dan yang berperang (untuk mempertahankan Islam), dan yang terbunuh (gugur Syahid dalam perang Sabil) sesungguhnya Aku akan masukkan mereka ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, sebagai pahala dari sisi Allah. Dan di sisi Allah jualah pahala yang sebaik-sebaiknya (bagi mereka yang beramal salih)".

Yaa Allah 'Berikanlah pasukan kafir...  kekalahan dan berikanlah kemenangan kepada pejuang muslim di bumi afganistan yg berjuang dijalan yg lurus dan hantarkanlah tentera mu ya Allah penguasa Alam semesta di dunia dan Akhirat ... Amin yaa Rabbal Alamin'
Allahhuakhbar... Berdoalah kepada sudara seislam yg dilanda musibah.. supaya dipelihara Allah dari kesusahan dan kesulitan. Allah sentiasa bersama kepada hamba yg bersabar..
Source: Bicara Ilmu Agama Islam - Mazlan Alain (Di ambil dari inbox laman facebook ku)

No comments:

Post a Comment