Tuesday, March 2, 2010

Tahun Untuk Lebih Bersyukur


Hari ini kita bersyukur..
Hari esok tambahkan kesyukuran..


2 rangkap di atas aslinya dari lagu Mari Bersyukur - Kumpulan NadaMurni 'Kecil'.
Sampai sekarang saya masih ingat dan saya pasti peminat nasyid juga minat..

Tahun ini saya sangat2 bersyukur kerana beroleh zuriat.. Kebetulan bulan Maulid Nabi.. Moga Nour Qasrina, anak sulung saya menjadi anak solehah.. aset saya ketika saya meninggal kelak.. "Nanti kalau walid mati, doakan kesejahteraan walid di alam barzarh dan akhirat ya!" Itu doa saya, seorang yang banyak berdosa.. mulai sekarang..

Kita meminta pada Allah.. Tuhan yang Maha Memberi dengan Al-Wahhab Nya..
Kadangkala kita tidak sedar, apa yang tidak kita minta pun Allah tetap beri.. Kita x pernah pun berdoa seperti..

"Ya Allah, Moga aku dapat makan tengah hari nanti" atau
"Ya Tuhanku, moga rumahku masih ada di tapaknya kala aku pulang nanti.." atau yang sedikit unik..

"Ya Rabbi, Aku bermohon padamu pakaian untuk aku pergi kerja dan keluar jalan2 esok"

Allah tetap makbulkan.. kita dapat makan, kita dapat tempat berlindung, kita ada pakaian.. maka apakah kita telah pun merasa selamat.. Zon selesa? Haiti, Palestin, Acheh.. pengajaran buat kita..

Foto: Saya dalam pelukan Qasrina..

No comments:

Post a Comment