Thursday, April 15, 2010

IKIM Yang Serba Baru dan Carta 'Nasyid' IKIM?

IKIM.FM sekarang berwajah baru.. Banyak program baru diperkenalkan. Rancangan-rancangan diperkemas dan segmen tertentu disusun semula. Berita, iklan juga seakan berubah. Bak kata orang kampung Pyan Saujana... 'Rebranding'
 
Antara perbezaan yang dapat saya kesan dengan jelas ialah segmen Pagi yang sebelum ini dikendali oleh
ZnZ telah digantikan dengan segmen Warna Pagi oleh Dj Irwan dan Dj Mas.. Saya rindu pada segmen Nur Hikmah.
ZnZ dan Mari Menulis kelolaan DJ Nik & Hj. Faisal Tehrani merupakan program favorite saya..
Peneman saya ketika pergi dan pulang kerja.. Sekarang ni banyak program berunsur tajaan di IKIM FM seperti yang dikesan pada slot petang..
 
Namun.. Perubahan paling ketara ialah pada slot Carta Ikim yang diubah ke waktu berikut:
Waktu Siaran
Ahad - 9.00 pagi
Isnin - 1.00 pagi (ulangan)
 
Dari siaran malam ke siang.. Hari minggu pula.. Apa mungkin strategi Dj Irwan dan IKIM?
Program ini juga ditukar nama kepada Carta IKIM. Bukan Carta Nasyid IKIM lagi..

Untuk informasi terkini boleh ke web informal CARTA IKIM..
http://cartanasyid-ikim.blogspot.com/

Haritu lagu Patah Hati juara carta lagi.. :)
Saya berubah angin ke Bernama Radio 24.. Ada segmen 'Kerusi Panas'.

No comments:

Post a Comment